Ruszył pierwszy serwis agregujący oferty zakupów grupowych w internecie z możliwością komentowania i oceniania ofert promocyjnych.
Deal.pl - najnowszy produkt firmy Sterta.pl. Sama idea zakupów grupowych jest bardzo chwytliwa: kupujemy dużo i po cenie hurtowej.
Tak przynajmniej twierdzą sprzedawcy. Właśnie dlatego coraz więcej usług lub towarów można nabyć na internetowych serwisach sprzedaży grupowej, których jest już w Polsce około setki.
Co ciekawe, niemal co trzeci spośród nich posiada w swej nazwie słowo "deal" (fastdeal, deallx, getdealtoday, adeal, b2bdeal, dealonline, maindeal, mydeal itd).
Przy takiej ilości serwisów trudno odwiedzić każdy z nich, by znaleźć ciekawe oferty ze swego miasta.
Z pomocą przychodzą tu agregatory zakupów grupowych zbierające całą zawartość takich stron w jednym miejscu.
Często są one jednak niedopracowane pod względem braku możliwości realnej oceny danej oferty, a komentarze wychwalające zalety towaru i jego korzystną cenę są jedynie chwytem marketingowym.
W sieci jest mnóstwo informacji na temat nierzetelności ofert w zakupach grupowych. Są one jednak tak rozproszone, że nie sposób je wszystkie samodzielnie poznać. Strzałem w „dziesiątkę” wydaje się więc funkcjonalność deal.pl, który jednocześnie gromadzi informacje o towarach oraz umożliwia zamieszczanie wszechstronnych i pełnych opinii na ich temat. Są tam również linki do innych ofert, porównywalnych cenowo i jakościowo. Takie rozwiązanie pozwala na rzetelną oceną towaru proponowanego przez różnych dostawców.
Sprzedawcy bardzo lubią stosować nieuczciwe praktyki promocyjne. Ktoś oferuje zniżkę 50%, a okazuje się, że na allegro taki towar można kupić i tak dużo taniej.
To typowe działanie na ludzką psychikę: słowa „promocja” czy „obniżka” mają magiczną moc przyciągania.
Niezbędne jest więc znalezienie jakiejś obiektywnej wskazówki, która pomogłaby zweryfikować oferowaną cenę oraz ustalić, na ile atrakcyjny lub nie, może być zakup.
I znów wszystko to mamy na deal.pl - jedynym serwisie pozwalającym w łatwy i szybki sposób przeprowadzić tego rodzaju monitoring ofert.
Strona oferuje nam możliwość wyrażania i publikowania ocen towarów tak, by następni kupujący mieli możliwość przeczytania tych opinii.
Wiadomo - bardziej ufamy żywym ludziom niż specjalistom tworzącym zawodowo reklamy.
Deal.pl nie boi się negatywnych ocen wystawianych dostawcom. Publikuje wszystkie merytoryczne komentarze, dzięki czemu demaskuje oferty, które tylko stwarzają pozory promocyjnych. Atutem strony jest fakt, że użytkownicy mogą oceniać nie tylko produkt, ale również rzetelność i solidność danego usługodawcy. Umożliwia to narzędzie dostępne jedynie w tym serwisie – historia sprzedaży. Dzięki niej użytkownicy mogą przejrzeć wszystkie wystawiane przez danego dostawcę oferty oraz dowiedzieć się, jaką ocenę wystawiły mu osoby korzystające z jego usług.
Pozytywne i merytoryczne opinie bez wątpienia podniosą wiarygodność solidnego sprzedawcy. Dzięki takim rozwiązaniom agregator staje się swego rodzaju rzymskim forum, na którym poza zakupami - można porozmawiać, wymienić się spostrzeżeniami i uwagami z innymi kupującymi, a w rezultacie wybrać najlepsza ofertę.
Deal.pl. gromadzi oferty od najbardziej popularnych dostawców w jednym miejscu. Dzięki niemu mozolne przeszukiwanie serwisów pojedynczych usługodawców przestaje już być normą. Wprowadzenie powyższych rozwiązań sprawiło, że serwis staje się nie tylko agregatorem zakupów grupowych, ale przede wszystkim interaktywnym medium umożliwiającym wymianę informacji na temat produktów, ofert i rzetelności dostawców. Tak szerokie możliwości stworzone z myślą o użytkownikach pozwalają im omijać nieuczciwe oferty i wybrać te najlepsze, na których rzeczywiście zaoszczędzą.
Dla zapracowanych i wiecznie nie mających czasu, deal.pl stworzył newsletter oraz kanał RSS zakupów grupowych. Rozwiązanie to pozwala na otrzymywanie najnowszych ofert na maila, a także na ich szybkie i bezpośrednie przeglądanie.