Wybierz swoje miasto: także ogólnopolskie tylko lokalne

kategoria: Ciekawostki   dodane: 16/02/2020
Każdy z nas, w pewnym momencie swojego życia musi wybrać swoją ścieżkę zawodową. Nie jest to decyzja łatwa zważając na ilość opcji istniejących na rynku pracy. Jeżeli jesteś osobą kreatywną, na pewno chociaż raz zdarzyło ci się zastanawiać, czy właśnie na tej zdolności oprzeć swoje przyszłe życie zawodowe. Praca kreatywna ma dużo uroków, ale i cieni. Zawodów opierających się na wymyślaniu i tworzeniu jest wiele. Są to np. grafik komputerowy, copywriter, ilustrator, projektant wnętrz, animator, a także reżyser, scenopisarz czy fotograf. Zanim podejmiesz decyzję o pracy w sektorze kreatywnym, dowiedz się o jej zaletach oraz wadach.

Praca kreatywna wydaje się być spełnieniem marzeń dla tych, których głowa zawsze pęka od pomysłów. Dodatkowo, jeżeli masz otwarty umysł, a także posiadasz zdolności artystyczne, to zajęcie może wydawać ci się idealne. Jednak jak w każdym przypadku, istnieją dwie strony medalu.

 

Zalety

 

Rozwijanie pasji przy pomocy pracy

 

Jeżeli posiadasz pasję oraz postanawiasz przełożyć ją na pracę, to właśnie ten krok może pomóc ci ją rozwijać. Oprócz tego, że codzienne poświęcanie czasu na zajęcie, które sprawia nam przyjemność, dodatkowo przyniesie pieniądze, to regularność w jego wykonywaniu, może pomóc je rozwinąć. Niepraktykowane pasje, np. z braku czasu, zanikają. W tym przypadku, nigdy jej nie zatracisz oraz niewątpliwie poznasz nowe, fascynujące tajniki danej dziedziny.

 

Nigdy nie będziesz się nudzić

 

Praca kreatywna ma to do siebie, że twój umysł zmuszony jest non stop pracować. Nie ma zatem miejsca na nudę. Ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań, wymyślanie projektów i tworzenie w stu procentach wypełnia twój dzień. Nie ma mowy o ziewaniu czy spoglądaniu na zegarek. Nawet nie zorientujesz się, kiedy z godziny 8 zrobi się 16.

 

Możliwość samorealizacji i poczucie spełnienia

 

Oczywiście nie w każdej pracy kreatywnej będzie to możliwe, jednak dotyczy to większości. Wymyślanie, projektowanie oraz realizacja swoich pomysłów przynosi wiele satysfakcji. Widząc gotowy produkt (jeszcze lepiej jeżeli odniesie on sukces) naprawdę można poczuć spełnienie. Dodatkowo, w pracy kreatywnej jesteś zmuszony non stop się rozwijać. Poszukiwanie nowych rozwiązań wymaga nauki i ciągłej inwestycji w siebie. Dzięki temu zostaje zaspokojona twoja potrzeba stawania się lepszym w tym, co robisz. Oprócz tego, pracując w grupie, ale także z indywidualnymi klientami, masz możliwość wykazania się. Takich opcji niestety nie ma w pracy monotonnej i powtarzalnej, w której osoba kreatywna bardzo by się męczyła.

 

Atrakcyjne zarobki

 

Zależy to oczywiście od wielu różnych czynników, jednak zwykle branża kreatywna jest dobrze opłacana. Dodatkowo, jeżeli pracujesz jako freelancer, sam masz wpływ na wysokość swoich zarobków. Im więcej klientów pozyskasz, tym lepsze osiągniesz wyniki.

 

Wady

 

Pasja stanie się jedynie pracą

 

Jeżeli postanawiasz zarabiać na własnej pasji, może przynieść to również negatywne skutki. Pasja, która niegdyś dawała ci wiele radości, nagle stanie się jedynie pracą. Przestaniesz czerpać z niej satysfakcję i przyjemność. Dodatkowo, radość z tworzenia zabijać mogą ograniczenia wynikające z pracy.

 

Brak „weny”

 

Chociaż zjawisko pojawiającej się znikąd mistycznej wręcz weny zostało już wielokrotnie obalone przez artystów czy pracowników kreatywnych, to sam brak pomysłów może cię zablokować. Praca kreatywna nie jest pracą przy taśmie produkcyjnej. Nie zawsze masz określony schemat działania oraz możliwość wykonania danego zlecenia. Kiedy twoim głównym zadaniem jest wymyślanie i projektowanie, brak pomysłów to poważny problem. Oczywiście, czasami każdemu zdarzają się słabsze momenty, jednak trzeba potrafić je przezwyciężyć.

 

Praca pod presją czasu

 

To kolejny demon w pracy kreatywnej. Zwykle na wykonanie danego zadanie przeznaczona jest określona ilość czasu. Dla niektórych może być to bariera nie do przeskoczenia. W momencie kiedy stres paraliżuje nasze myśli, nie wszyscy są w stanie „produkować” nowe pomysły i projekty. Musisz zastanowić się, jak dużą odporność na tego typu sytuacje posiadasz. Najczęściej zdarzają się one w korporacjach i agencjach reklamowych, gdzie terminy zwykle są napięte.

 

Konieczność zmiany swoich projektów pod klienta

 

Niestety, w pracy kreatywnej, o finalnej postaci produktu decydują dwie osoby: ty oraz klient. Wynika z tego konieczność konsultacji oraz zmiany swojego pomysłu w taki sposób, aby twój zleceniodawca był zadowolony. Rzadko masz możliwość w pełni zrealizować własną wizję twórczą. Musisz dostosować się do wytycznych oraz wizji klienta.

Zakupy grupowe - DobreZabawki Zakupy grupowe - Sporti

 

  Przeczytałem/am oraz akceptuję regulamin oraz politykę prywatności

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych w celach reklamowych [pełna treść klauzuli]

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach statystycznych i marketingowych [pełna treść klauzuli]

  Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [pełna treść klauzuli]